August 27, 2011

ဖူကူရွီးမား ဂီတ

ဒီလ အိုင္ဒီယာမွာပါခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ပါ။

ဂ်ပန္မွာ ဆူနာမီျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာျဖစ္ခဲ့ရခဲ့တဲ့ ခံစားခ်က္ကေလးကေန ခ်ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါတယ္။

ဆူနာမီေၾကာင့္ လဲျပိဳက်န္ရစ္တဲ့ ဆာကူရာပင္ကေန ပန္းေလးတစ္ပြင့္ပြင့္ျပတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ဒုကၡသည္ျပည္သူေတြကို စိတ္ဓါတ္ ခြန္အားေတြေပးႏိုင္မယ့္ သီခ်င္းေတြဆိုျပမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေဘးအႏၱရယ္ေတြၾကားထဲက သူတို႔ပိုင္ တူရိယာေလးကိုပဲယူျပီး ထြက္ေျပးသြားၾကတယ္ဆိုတဲ့ ဂီတပညာရွင္ ဇနီးေမာင္ႏွံအေၾကာင္းကို ဂ်ပန္မွာ ရွိေနတဲ့ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း သင္းသင္းကေျပာျပတာက ဒီကဗ်ာေလးရဲ႔ အစပါ။

လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို သူငယ္ခ်င္းသင္းသင္းထြဋ္နဲ႔ ကိုရဲထြဋ္စိုးတို႔က ရွာေဖြေပးခဲ့ပါတယ္။ ဘိုလိုကို သူငယ္ခ်င္း ေဇာ္ေဇာ္ထြန္းကဘာသာျပန္ေပးထားတာပါ။


-+-+-+-+-

ကမၻာတစ္၀ွမ္းလံုးက သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ လူသားအားလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ မျဖစ္ခင္ ကတည္းက ၾကိဳတင္ ခန္႔မွန္း ခ်င့္တြက္ ကာကြယ္လို႔ရသမွ် ကာကြယ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔လည္း ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္။

-+-+-+-+-

ဖူကူရွီးမား ဂီတ


ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ ငါတို႔ဇာတိျမိဳ႕ေလးမွာ

ငါ့အတြက္ တန္ဖိုးရိွတာ ေနာက္ထပ္ဘာမွမရွိေတာ့သလိုမ်ိဳး

ကိုတို တူရိယာေလးကိုပဲ ငါ ေရြးခ်ယ္မိခဲ့တယ္


ႏ်ဴကလိယနံ႔ေတြ မႊန္ေနတဲ့ ငါတို႔ဇာတိျမိဳ႕ေလးမွာ ဆာကူရာပင္ေတြ အတုန္းအရုန္းလဲက်လို႔

အဲဒီ့ ဆာကူရာပင္ကေန ရဲရဲေတာက္ ပြင့္ျပေနခဲ့တဲ့ တစ္ပြင့္တည္းေသာ ပန္းေလးကို

မမွတ္မသံု ငါရပ္ၾကည့္ခဲ့ျပီး

ကိုတို တူရိယာေလးကို ငါေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္တယ္။


ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ငါ့မိသားစု၀င္ေတြနဲ႔ ျပန္ဆံုရသလိုမ်ိဳး

ဂီတသံေတြ ထံုမႊန္းေနတဲ့ ငါ့တို႔ အိမ္ေလးမွာ ျပန္လည္ေနထိုင္ခြင့္ရလိုက္သလိုမ်ိဳး

ငါ့သားငယ္ေလးရဲ႕ ဟယခုခ်ိ စကားေျပာက်င့္သံေလး နာယံထဲခ်ိဳျမလာသလိုမ်ိဳး

ကိုတို တူရိယာေလးကို ငါ ေရြးခ်ယ္မိခဲ့တယ္


ရူေနရတဲ့ေလကိုသံသယစိတ္ေတြနဲ႔ၾကားက

နင္းထားရတဲ့ေျမကို စိုးရိမ္ေနရတဲ့ၾကားက

တစ္ၾကိမ္အလဲကို အႀကိမ္တစ္ရာမက ျပန္ထူထႏိုင္ၾကဖို႔..

ကိုတို တူရိယာေလးကို ငါေရြးခ်ယ္မိခဲ့တယ္။


ငါ့ အေဖရဲ႕ သူရဲေကာင္းပံုျပင္ေတြ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ၾကားနာခြင့္ရလိမ့္မယ္

ငါ့အေမရဲ႕ အိုဒိုးရိ ရိုးရာအက မွာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ စည္းလိုက္ခြင့္ရဦးမယ္..

ငါတို႔ အတူတကြ က်င္းပခဲ့တဲ့ တနဘတ ပြဲေတာ္ေလးမွာ

ငါ့ဆႏၵေတြကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ခ်ည္ေႏွာင္ ဆုေတာင္းဖို႔

ကိုတို တူရိယာေလးကို ေရြးခ်ယ္မိခဲ့တယ္….


“မ်က္ရည္ေတြ စီးမက်ႏိုင္ေအာင္ ငါ မ်က္ႏွာကို ေမာ့ျပီးလမ္းေလွ်ာက္တယ္” အဲဒီ့ သီခ်င္းကို ငါတီးခတ္ဖို႔

“အိပ္မက္ေတြ အမွန္အတိုင္းျဖစ္လာေတာ့မယ္” အဲဒီ့သီခ်င္းကို ငါ ဆိုျပႏိုင္ဖို႔

ကိုတိုတူရိယာေလးကို ငါေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္တယ္။


ငါတို႔ ရဲစြမ္းသတၱိကို ဒုကၡနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ၾကမယ္..အဲဒီ့သီခ်င္းမ်ိဳးငါေရးစပ္ရမယ္...

ဘယ္လို အလြမ္းအေဆြးေအာက္မွာမွ ငါတို႔ ဒူးမေထာက္ၾကဘူး ..

ဘယ္ေလာက္ အႏၱရယ္ေတြ ရွိပါေစ ငါတို႔ အညံ့မခံၾကဘူး..

ဒီေန႕ ေၾကကြဲစရာေတြနဲ႔ မိုးခ်ဳပ္ခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္

မနက္ဖန္အာရံုဦး ေနေရာင္ျခည္ကို ငါတို႔သာအရင္ေတြ႕ခြင့္ရႏိုင္တယ္

ေနာင္ႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာ ဖူဂ်ီစံ ေတာင္ထိပ္က ေန၀န္းနီကိုေစာင့္ၾကမယ္….

အဲသလို သီခ်င္းမ်ိဳးေတြ ေရးစပ္သီဆိုဖို႔ ကိုတိုတူရိယာေလးကို ငါေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္တယ္


ဂီတဆိုတာ မ်က္ရည္ကို ေနာက္ျပန္စီးဆင္းေစတဲ့ အရာပါ

ဂီတဟာစိတ္ဓါတ္ျမွင့္တင္ေရး ကိရိယာပါ

ဂီတဟာ စိတ္အနာတရေတြ အတြက္ကုထံုးပါ

ဂီတဟာ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး အားမန္ပါ

ဂီတဆိုတာ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ႏူးညံ့ ထက္ရွတဲ့ အနာဂါတ္လမ္းညႊန္ပါ

ငါတို႔မၾကာခင္ အိမ္ျပန္ရေတာ့မယ္ အဲသလို သံျပိဳင္သီခ်င္းေတြသီဆိုဖို႔

ကုိတို တူရိယာေလးကိုပဲ ငါေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္တယ္…


ကုိတို တူရိယာေလးတစ္ခုတည္း ငါေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္တာ......

အတံုးအရုန္းလဲက်ေနတဲ့ ဆာကူရာပင္ေတြ ပန္းပြင့္ျပႏိုင္တဲ့ ျမိဳ႕ကေလးဆီက

ငါတို႔ ရဲ႕…ေနာက္တစ္ၾကိမ္ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ ဇာတိျမိဳ႔ေလးဆီကေပါ့။ ။


အိျႏၵာ

(၃.၇.၂၀၁၁)


ဖူကူရွီးမား= Fukushima(၂၀၁၁ မတ္လ(၁၁)ရက္ေန႔က ဂ်ပန္ငလ်င္ႀကီး ဆူနာမီႏွင့္ ႏ်ဴကလိယ ဓါတ္အားေပးစက္ရံုေပါက္ကြဲမႈဒဏ္ ခံလိုက္ရေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕)

ကိုတို = Kato ( ဂ်ပန္ တူရိယာ )

ဆာကူရာ = Sakura ( ခ်ယ္ရီပင္)

ဟယခုခ်ိ = hara guchi ( ကေလးမ်ား စကားေျပာေလ့က်င့္ျခင္းသင္ခန္းစာ..)

အိုဒိုးရိ = Odori ( ဂ်ပန္ရိုးရာ အက)

တနဘတ = tanabata ( ၀ါးပင္မွာ ဆုေတာင္း စာရြက္လိပ္ကေလးေတြကို ခ်ိတ္ျပီး စုေပါင္းက်င္းပရေသာပြဲေတာ္)

ဖူဂ်ီစံ = Fujisan ( ဖူဂ်ီယာမာေတာင္)

-+-+-+-+-



FUKUSHIMA MELODY


My home town where there has no chance to pass through over

As nothing else valuable thing for me

But I’d chosen this instrument …KOTO


Nuclear smelled around our hometown,

Collapsed all the SAKURA trees were there

I was gazing the bravely flower which was blossomed on the tree.

Then I'd chosen this instrument.....KOTO

As we seek our family members

As we regain the chance that we could stay back at our home….there is filled with our songs

As pleasant as a sound from my son who is babbling to practise HARA GUCHI

I’d chosen this instrument….KOTO

Although I suspect the air which I am breathing

Although I worry the ground where I am standing

To rebuilt hundred times for falling at one.

I’d chosen this instrument…KOTO

I shall have the opportunity to listen one more time some tales of hero from my father

I shall have the opportunity for making rhythmic beats with my mother's Odori traditional dance

For tying all of my wishes one more time

At the Tanbata festival that we used to celebrate

I'd chosen that instrument....KOTO

I look up when I walk , so my tear won't fall to play the song with that lyrics

Our dreams come true ....to sing the song with that lyrics

I'd chosen that instrument....KOTO


We shall record our braveness with this outrage

We shall not down our knee under the our sadness

How danger ?.... we're not gonna be the losers easily

Today...........although the night is falling with our mourning

Tomorrow......we are the ones who are able to touch our aurora

On this new year's day..

Lets look forward to our sunniness...

Our redly sun at the top of FUJISAN

for making this song I'd chosen the instrument KOTO ...

Music...

is something which can make the flow our the tears inversely

Music.....

is something like an equipment for making motivation

Music....

is something like a treatment for the wounds in your memories.

Music....

.is something like a driving force for reconstruction.

Music....

.is something like a tender instruction for the children.

For singing together this chorus........

“ WE ARE GOING TO COME BACK OUR HOME SOON”

I'd chosen the instrument ...KOTO

KOTO... ... this instrument which I 'd chosen

From the town

Where .....a heap of lying all fallen Sakura trees could give flower

From the town

Where.... there has no chance to pass though over again.


Written By Eaindra

Translated By Zaw Zaw Htun



(ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း သင္းသင္းထြဋ္ ၊ အခ်က္အလက္ေတြ ရွာေဖြေပးခဲ့တဲ့ ကိုရဲထြဋ္စိုး မဂၢဇင္းမွာ ေဖၚျပေပးခဲ့တဲ့ ဆရာမ မေနာ္ဟရီ နဲ႔ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ေပးခဲ့တဲ့ ကိုေဇာ္ေဇာ္ထြန္းတို႔ကိို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း)


August 20, 2011

ပတၱျမား

ဖဘ မွာ ေရာ ဘေလာဂ္မွာေရာ ကဗ်ာေတြ စာေတြ မတင္ျဖစ္တာၾကာပါျပီ.။

အခု ကိုယ္တိုင္ေရးတဲ့ ကဗ်ာတိုေလးႏွစ္ပုဒ္ နဲ႔ တဂိုးရဲ႕ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ကို ျပန္လည္တင္ဆက္ေပးခ်င္လာပါတယ္။

ကဗ်ာေတြဟာ ေခတ္ရဲ႕ သံခိပ္ စကားစုေတြပါ..။

ကဗ်ာက အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဒိုင္ယာရီလို အဲဒီ့ေန႔ရက္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။

အခ်ိန္က ပတၱျမားမွန္ရင္ ႏြံမနစ္ဘူးဆိုတာကို အခိုင္အမာ သက္ေသျပေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလပါ..

ေရာင္နီကို ျမင္လာျပီလို႔ထင္ပါတယ္..

ျမန္မာျပည္ၾကီး တိုးတက္ ၾကီးပြားပါေစ။ ျငိမ္းခ်မ္း သာယာပါေစ။ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ အၾကားအလပ္မရွိ လြတ္လပ္ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါေစ။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

by Eain Dra on Friday, 12 November 2010 at 20:26

သူ႔ေရေတြေဖါက္ခ်ခံေနရတဲ့ ငါး

ငါးဟာ

အပ်င္းေျပ အသတ္ခံဖို႔အတြက္ေတာ့

ႏြံအိုင္ကို ခံတပ္လုပ္မေနဘူး...

သူ႔အေၾကးခံြ လွန္မပစ္ႏိုင္ေသးသ၍...

သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ ရႊံ႕ေတြ ႏြံေတြၾကား

သူ႕သစၥာတရားက

ပတၱျမား ထပြင့္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပလိမ့္မယ္။

အိျႏၵာ

(၁၂.၁၁.၂၀၁၀)

( ပိေတာက္ပြင့္သစ္မွာ စိစစ္ေရးျငိခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၁၀ ျမန္မာကဗ်ာ စာအုပ္မွာပါခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးပါ.။)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

by Eain Dra on Saturday, 13 November 2010 at 23:44

ပတၱျမား

တစ္ေလာကလံုး လင္းလက္သြားသလို

အေမွာင္ထဲမွာ အျပံဳးက ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ပြင့္ျပတယ္။

အလိုလို တိုး၀င္ပူးကပ္လာတဲ့ ခြန္အားသတၱိမ်ား

မႀကံဳဖူးတဲ့စကားလံုးေတြ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေပၚထင္ဟတ္ခဲ့..။

မ်က္ရည္ေတြ

မ်က္ရည္..ေတြ

မ်က္ရည္...ေတြ....

ဒီမ်က္ရည္ေတြဟာ အရင္မ်က္ရည္ေတြကို ေဆးေၾကာေပးမယ့္ မ်က္ရည္ေပါ့

ခရီး....

လက္တြဲျပီးခ်ီတက္

ဒီေနရာကေန တစ္ဖ၀ါးခ်င္းျပန္စၾကမယ္....ပန္းတိုင္ဆီ။ ။

အိျႏၵာ(၁၃.၁၁.၂၀၁၀)

( ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္လြတ္တဲ့ေန႔က ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတိုေလးျဖစ္ပါတယ္။)

++++++++++++++++++++++++

ဂီတဥၹလီ(၃၅) (လြတ္လပ္ေသာနိဗၺာန္)

စိတ္က မေၾကာက္ဘဲႏွင္႔ ေခါင္းကို မတ္စြာထားႏုိင္ေသာအရပ္၌လည္းေကာင္း၊

ပညာသည္ လြတ္လပ္ရာ၌လည္းေကာင္း၊

ကမာၻကို က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူမ်ိဳးစုနံရံမ်ားျဖင့္ ေတာက္စိပ္ ပိုင္းျခားမႈ မရွိရာ၌ လည္းေကာင္း၊

...စကားသည္ နက္ရႈိင္းေသာ သစၥာတြင္းမွ လာေသာအရပ္၌လည္းေကာင္း၊

မေနမနားေသာအားထုတ္မႈသည္ နိဗၺာန္သို႔ လက္လွမ္းေသာ အရပ္၌လည္းေကာင္း၊

ဆင္ျခင္မႈ ေခ်ာင္းေရသန္႔သည္ အက်င္႔ေဆြး သဲကႏၱာရ တြင္ခရီးလမ္းစ မေပ်ာက္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊

စိတ္ကို အစဥ္ ျပန္႔ျပဴးေသာ ေတြးဆ ျပဳလုပ္မႈတို႔သို႔ အရွင္ေရွ႕ေဆာင္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊

ထိုလြပ္လပ္ေသာနိဗၺာန္၌ ငါ တို႔ ၏ တိုင္း ျပည္ သည္ ႏိုး ၾကား ႏိုင္ ပါ ေစ သ တည္း..။

ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုး

(တဂိုးစာပေဒသာ ၊ ေမာင္ျဖဴး၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္)

July 31, 2011

ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ရာဟုလာ ကြယ္လြန္ျခင္းႏွင့္ ဆရာၾကီး၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ က်င္းပခြင့္ရလိုက္ေသာ ရသအလင္းမွ ဂုဏ္ျပဳေငြေပးအပ္ပြဲ

ဒီေန႔ဟာ ရသအလင္းေဖာင္ေဒးရွင္းအတြက္ ေၾကကြဲစရာ အမွတ္ရစရာေတြနဲ႔ ဘယ္လို႔မွေမ့ေပ်ာက္မရႏိုင္မယ့္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။

ရသအလင္းေဖာင္ေဒးရွင္းရဲ႕ မႈေဆာင္အဖြဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ရသအလင္းေဖာင္ေဒးရွင္း မွ လည္ေခ်ာင္းကင္ဆာေရာဂါခံစားေနရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးရာဟုလာ ကို ၂၄.၇.၂၀၁၁ ေန႔က ေဆး၀ါးကုသစရိတ္အလို႔ငွာ အႏုပညာဂုဏ္ျပဳေငြအျဖစ္ (၃)သိန္းတိတိ ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။

မႏၱေလးမွ ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္က အစစအရာရာတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တာျဖစ္ျပီး ဒီကေန႔(၃၁.၇.၂၀၁၁) မင္းကြန္းက ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ရာဟုလာ အိမ္မွာ အခမ္းအနားေလးနဲ႔ ေပးအပ္ဂုဏ္ျပဳဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

မနက္ ၁၀နာရီပတ္၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္နဲ႔ မႏၱေလးမွ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား စုစုေပါင္း (၁၂)ေယာက္ခန္႔ဆရာႀကီးရဲ႕ အိမ္ကိုေရာက္ၾကေတာ့ ဆရာက ေတာ္ေတာ္ေလး ေရာဂါေဖါက္ေနခဲ့ပါျပီ။

ဒါေပမယ့္ ႀကိဳတင္သတင္းေပးထားခဲ့တာအတြက္ အလွဴေငြကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လပ္အုပ္ေလးခ်ီျပီး လက္ခံခဲ့ျပီး သာဓုအႏုေမာဒနာေခၚဆိုလက္ခံျပီး ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းမွာလည္း လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါတယ္.


ဒါေပမယ့္ အခုၾကားလိုက္ရတဲ့ သတင္းကေတာ့....


လည္ေခ်ာင္းကင္ဆာေဝဒနာကိုခံစားေန ရရွာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ရာဟုလာ (အသက္၆၇ႏွစ္) ဒီကေန႔ 31-7-2011 မြန္းလြဲ 12:15 အခ်ိန္မွာ မင္းကြန္းမွာရွိတဲ့သူ႔ရဲ႕ေနအိမ္မွာ ကြယ္လြန္သြားပါ၍ က်န္ရစ္သူမိသားစုနဲ႔အတူ

အထူးေၾကကြဲဝမ္းနည္းရပါတယ္ ။ မနက္ျဖန္ ေန႔လည္ ၃နာရီမွာ သၿဂၤဳ ိလ္ပါမယ္ ။


( ဂုဏ္ျပဳေငြေတြကို လက္ခံျပီးဆရာၾကီး ၁နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္အၾကာမွာ ဆရာၾကီးဆံုးပါးသြားခဲ့ပါတယ္.။)


ရသအလင္းအေနနဲ႔ မိသားစုနဲ႔ထပ္တူ အႏုပညာေလာကနဲ႔ထပ္တူ ေျဖမဆည္ႏိုင္ေအာင္ေၾကကြဲခံစားၾကရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီး မကြန္လြန္မွီအခ်ိန္ပိုင္းမွာ သူတစ္သက္လံုးျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္းလုပ္ကိုင္လာခဲ့တဲ့ သူ႔အႏုပညာဟာ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိသူ႔ကိုေစာင့္ေရွာက္သြားတယ္လို႔ဂုဏ္ယူၾကည္ႏူးခြင့္ေပးလိုက္ႏိုင္တာအတြက္၊ ေနာက္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးရာဟုလာရဲ႕ တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအတြက္ ၊ ရသအလင္းက ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ တာ၀န္ေလးတစ္ခုကိုေတာ့ ေက်ႏိုင္လိုက္တယ္လို႔ ႏွစ္သိမ့္ေျဖဆည္ေနမိၾကပါတယ္။

အခု ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္နဲ႔ ဆရာေတြအားလံုး ဆရာၾကီး ရာဟုလာရဲ႔စ်ာပနာ အခမ္းအနားမွာရွိေနၾကျပီးဆရာၾကီးရဲ႕ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာအလွဴေငြလက္ခံေနပံုေတြ သတင္းအေသးစိတ္ေတြကိုထပ္မံ ေဖၚျပေပးသြားပါ့မယ္။



ပန္းခ်ီဆရာၾကိး ရာဟုလာ

ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာ.။

'႐ူးသြပ္ျခင္းမ်ားစြာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရမွာပဲ''

''အႏုပညာဆုိတာ တစ္စံုတစ္ခု ႐ူးသြပ္မွ ရတာ'' ဆိုတဲပ အႏုပညာမွာ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုးသံုးပါးစလံုးေပ်ာ္၀င္ပူးကပ္ေနခဲ့တဲ့ ပါရမီရွင္


ေနာက္ဘ၀မွာ အႏုပညာကို ရူးရူးမက္မက္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး

ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့ေရခံေျမခံမွာ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးျဖစ္ပါေစ..။



ရသအလင္းအဖြဲ႔သားမ်ား



××××××××××××××××××××

ဧရာ၀တီက စီစဥ္တင္ဆက္တဲ့ ဆရာၾကီးရာဟုလာနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးပါ..

https://www.youtube.com/watch?v=Ov3Z8h9kfSY&feature=player_embedded

××××××××××××××××××××



ပန္းခ်ီဆရာ ရာဟုလာ အေၾကာင္းကို ဆရာေက်ာ္ရင္ျမင့္ ေရးသားျပဳစုတဲ့ "ဘ၀ဇာတ္ခံု" စာအုပ္တြင္လည္းဖတ္ရႈၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။

".....ေနာက္ ဒုတိယတစ္ေယာက္က ပန္းခ်ီဆရာ ရာဟုလာ...။ ေျပာရရင္ ဗင္းဆင့္ဗန္ဂုိးကုိ ဘယ္သူမွန္း မသိတဲ့သူေပ့ါ။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်တယ္။ သူက မိဘသေဘာမတူသူနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့ၿပီးေနာက္ လမ္းမွာ ကားနဲ႔ ျဖတ္သြားတဲ့အေဖကုိေတြ႕ေတာ့ ဆုိက္ကားနဲ႔ လုိက္ၿပီး အေမြေတာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက သူ႔ကို ရာဟုလာ လို႔ေခၚၾကတယ္။ ပန္းခ်ီဆြဲေတာ့ ပထမနာမည္ရင္း ျဖစ္တဲ့ ေအာင္ျမင့္နဲ႔ေရးေသးတယ္။ ေအာင္ျမင့္ေတြမ်ားေတာ့ သူက နာမည္ေျပာင္းလုိက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေခၚတဲ့နာမည္ပဲေျပာင္းလုိက္တယ္။ ရာဟုလာ... လုိ႔။ ဆီဒုိးနား ဟုိတယ္မွာ one man show ျပဖုိ႔ ေဇာ္၀င္းထြဋ္က ကူညီေပးတယ္။ ဟုိတယ္မွာ တည္းခုိင္းေတာ့ မတည္းႏုိင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ တည္းမယ္လုပ္တဲ့သူေပါ့။ ရန္ကုန္မွာ အိမ္ေဆာက္ေပးမယ္ဆုိေတာ့ ေတာပဲျပန္မယ္လုပ္သူလည္းျဖစ္တယ္ေလ..."

xxxxxxxxxxxxxxxx


ယခုသတင္းေဆာင္းပါးကေတာ့ မႏွစ္တုန္းက လွ်ပ္တစ္ျပက္ (Vol3. No.1)မွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးပါ။


"မင္းကြန္းပုထိုးေတာ္ႀကီး ဘုရားေဘးက ''Rahula Art Workshop'' လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ၿခံဝင္းက်ယ္က်ယ္နဲ႔ အိမ္ကေလးမွာ ပန္းခ်ီေရးေနတဲ့ ''ပန္းခ်ီဆရာ ရာဟုလာ''လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ မုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္ေတြနဲ႔ ေဆးလိပ္ခဲၿပီး ေနတတ္တဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတအႏုပညာ အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္ မ်က္ဝန္းေတြ ေတာက္ပလာတတ္တဲ့ ဆရာ ရာဟုလာကို ေျပးျမင္မိၾကမွာပါပဲ။ ဒီမင္းကြန္းက ဆရာရာဟုလာရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြကို ကုန္းတစ္တန္၊ ေရတစ္တန္၊ ျဖတ္သန္းၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ ယူလာတာ ''Untitled Life ''တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပြဲကို စီစဥ္က်င္းပေပးၿပီး ၾသဂုတ္လ (၂၅)ရက္ကေန စက္တင္ဘာလ (၂)ရက္ေန႔ အထိ ခင္းက်င္းျပသ ေပးခဲ့ၾကတာကေတာ့ ''မိုးခ'' ပန္းခ်ီအႏုပညာ ျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးဘိုဘို၊ ဆရာဆန္နီညိမ္းနဲ႔ မိုးခဝိုင္းေတာ္သားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

''မိုးခ''ကို ပိုၿပီးေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းတာကေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြ သာမက၊ က်န္းမာေရးသိပ္မေကာင္းတဲ့ ဆရာ ရာဟုလာကို မင္းကြန္းကေန ရန္ကုန္အထိ သက္ေသာင့္သက္သာလာႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးခဲ့တဲ့အျပင္ စာနယ္ဇင္းေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီျမတ္ႏိုးသူေတြနဲ႔ ဆံုေတြ႕ခြင့္ရေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့ၾကတာပါပဲ။

စာနယ္ဇင္းပြဲမွာ ဆရာ့က်န္းမာေရးအရ စကားသိပ္မေျပာနဲ႔ ကုလားထုိင္မွာ ထုိင္ၿပီးေျပာဖုိ႔ ပန္ၾကားခဲ့ၾကေပမဲ့ ဆရာက အားမရလို႔ဆုိၿပီး မတ္တတ္ရပ္ ၿပီးေျပာတဲ့အျပင္ က်န္းမာေရးမေကာင္းလို႔ အားေပ်ာ့ေနတဲ့ မ်က္ဝန္းေတြပါ တလက္လက္ေတာက္ပလာၿပီးမရပ္မနားေျပာေနပါေတာ့တယ္။

ကြၽန္ေတာ္က ပန္းခ်ီကို ဦးသန္းေမာင္တုိ႔နဲ႔ ပိုစတာေရးခဲ့တာက စဝင္လာ ခဲ့တာပါပဲ။ ကားနံပတ္ေရးတာလည္း ပါတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ဘႀကီးေတာ္စပ္ သူက ေအာင္ေမာင္းႀကီးဇာတ္ထဲမွာ ပန္းခ်ီေရးေတာ့ မ႑ပ္ဆင္တာေတြ ဘာေတြမွာပါရင္း ဘုန္းႀကီးပ်ံေလာင္တိုက္ေတြမွာလည္း ပန္းေတြဘာေတြ ဝင္ေရးရာကေန မ်က္စိရည္ဝၿပီး ဦးေသာင္းေဖနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ ပုိစတာေတြ၊ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

မႏၲေလးမွာ ဦးခ်စ္ၿမဲတို႔၊ ဦးေအးေက်ာ္တုိ႔ ဦးကံၫြန္႔တုိ႔ဆီမွာတက္ရင္း ပန္းခ်ီေက်ာင္းမၿပီးခင္ (၁၉၆၄)မွာ တစ္ေနရာေရာက္သြားၿပီး အၾကာႀကီးေနခဲ့ ရတယ္။ အဲဒီက ျပန္လာေတာ့လည္း ပန္းခ်ီေရးတာပဲ။

ကြၽန္ေတာ္အရင္ကေတာ့ Realism ေရးပါတယ္။ အရွိကိုအရွိအတုိင္း ေရးတာေပါ့။ Solo Show ေတြကို ရန္ကုန္မွာ(၄)ပြဲ၊ မႏၲေလးမွာ(၄)ပြဲလုပ္ခဲ့ တယ္။

နာက္ေတာ့ Realism ေတြကို သင္ၾကားခဲ့ရတာေတြတျဖည္းျဖည္းပါး လာၿပီး ေရးခ်င္တာေတြေရးလာခဲ့တာပါပဲ။ အႏုပညာကို ကြၽန္ေတာ္ဆရာႀကီးၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးတဲ့သီခ်င္း(၃)ပုဒ္နဲ႔ တင္စားၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက သီခ်င္းကို Realism နဲ႔လည္း ေရးတယ္။ နိမိတ္ပံုနဲ႔လည္းေရးတယ္။ ေနာက္ Abstract လို႔ သူ႕ကိုယ္တုိင္ ေတာင္ သိမသြားတဲ့ အျမင္သစ္၊ အေတြးသစ္ေတြပါတဲ့ Abstract နဲ႔လည္း ေရးသြားပါတယ္။

ပထမဆံုး ''စစ္ကိုင္းေတာင္''သီခ်င္းေပါ့၊ အဲဒါဆုိရင္ Realism ေရးနည္း နဲ႔ ေရးတာ၊ ''စစ္ကိုင္းေတာင္ အထက္နားဆီက ေရွ႕တလႊား႐ႈလုိက္ရင္ေလ ဧရာဝတီ၊ ဒုဌာဝတီ . .'' ဆုိတဲ့ သီခ်င္း၊ ကြၽန္ေတာ္အခုမဆုိႏိုင္ေတာ့လို႔ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ သံေနသံထားနဲ႔ ေတာင္ဆုိျပခ်င္ပါတယ္။

ဒီသီခ်င္းက အႏုပညာသေဘာေျပာရရင္ Realism ေပါ့။ ပုညရွင္ ေစတီတုိ႔၊ ဒု႒ာဝတီတို႔ကို အရွိအတုိင္း၊ အျမင္အတိုင္းေရးတာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပန္းခ်ီမွာ လည္း Realism ဆိုရင္ဘုရား၊ေက်ာင္း၊တန္ေဆာင္းျပသာဒ္ေတြ ေရးၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း မႏၲေလးကို Outdoor ထြက္ၿပီး ဒါေတြေရးခဲ့ပါတယ္။

ဒုတိယနိမိတ္ပံု တင္စားခ်င္တာက သႀကၤန္သီခ်င္းပါ။

''ျဖဴျဖဴျပာျပာနီနီဝါဝါ၊ ေဝဆာျမဴးလို႔ေန'' ဆုိတာ

ဟုိတုန္းက မႏၲေလးသႀကၤန္ဆုိ မ႑ပ္ေတြက အနီေရာင္ဝတ္စံုေတြ၊ အျပာေရာင္ဝတ္စံုေတြ၊ အဝါေရာင္ဝတ္စံုေတြ ဆုိၿပီး မ႑ပ္အလိုက္ ဝတ္ၾကတယ္။ ဆရာၿငိမ္းက ဒါကိုပန္းေတြနဲ႔ နိမိတ္ပံုတင္စားၿပီးေရးခဲ့တာပါ။

''ေဟာတစ္႐ံု၊ ေဟာတစ္႐ံု၊ ပန္းမ်ိဳးစံုလို႔ေလ''

''ညႇင္းေလေသြး''တုိ႔ဘာတုိ႔လည္း နိမိတ္ပံုေတြေပါ့။

ဘယ္သူမွ မလုပ္ေသးဘူး ဆရာၿငိမ္းလုပ္သြားတာ။

ေနာက္ Abstract ဆုိတဲ့ သိျခင္း၊ မသိျခင္းေတြေရးတာကေတာ့

''မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကား''သီခ်င္းပါပဲ။''မ်က္ေစ့ကို ေမွးမွိတ္၊ အိပ္စက္ရာတြင္ . .

ေခ်ာင္းလိုလို၊ ျမစ္လုိလိုတစ္ခုေသာ ကမ္းစပ္ေရာက္လာသည္တြင္ ထုိစဥ္ ေလွာ္ခပ္သူလည္း ေရာက္မလာ''

ဆုိတာေတြက ခပ္ဝါးဝါးေလး ထင္ေနတာေတြ ''Abstract'' ေတြပါ။

အခု က်ဳပ္တို႔ ဒီေန႔ေရးေနတာ အဲဒါမဟုတ္လား။

ကြၽန္ေတာ့္ ပန္းခ်ီကားေတြကိုၾကည့္(၁ဝ)ေယာက္ၾကည့္ရင္(၁ဝ)မ်ိဳး ခံစားရတာပဲ။

ဟိုတုန္းကေတာ့ Technique ေတြေရးတယ္။ မိန္းကေလးဆုိလည္း အခ်ိဳးအဆက္ေျပျဖစ္ေအာင္ လွပေအာင္ေရးတာ။

အိမ္မွာ ကင္းဘတ္(စ္)၊ စုတ္၊ ေဆးေတြ အဆင္သင့္အၿမဲခ်ထားတယ္။ ေရးခ်င္တာ၊ အာ႐ံုရတာ ေကာက္ေရးလိုက္တာပဲ။ မ်ဥ္းေျဖာင့္၊ မ်ဥ္းေကြး၊ မ်ဥ္းလဲ၊ မ်ဥ္းမတ္ . . .ဒီ ေဘာင္ထဲက ဘယ္လြတ္လိမ့္မလဲ။

ၿပီးရင္ ေဆးမေျခာက္မခ်င္း ထုိင္ၾကည့္တယ္။ တခ်ိဳ႕က ေလးဘက္ေလးတန္လံုး ခံစားရတယ္။ တစ္ခါတရံ(၃)ဘက္၊ တစ္ခါတရံ (၂)ဘက္၊ တစ္ခါတရံ (၁)ဘက္တည္း ခံစားရတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း လံုးဝ ပ်က္စီးသြားတာပဲ။

(၁ဝ)ခ်ပ္ေရးရင္ Masterpiece (၂)ခ်ပ္ပဲထြက္တယ္။

အႏုပညာဆုိတာ ပန္းခ်ီမွမဟုတ္ဘူး။ ဂီတတို႔စာေပတုိ႔လည္း ေရးတုိင္း မရပါဘူး။ အာ႐ုံရတဲ့အခ်ိန္ ''ဘတ္ခနဲ''ေကာက္ေရးမွရတာ။ Emotion ဆုိတဲ့ ''စ်ာန္''ရမွ ေရးတယ္။ တစ္ပတ္ေလာက္ေထာင္ၾကည့္ ၿပီး ပါးပါးေလးတစ္ခ်က္လုပ္လိုက္တာ။

Emotion နဲ႔စၿပီး Emotion နဲ႔ ဆံုးတာရွိသလုိ Emotion နဲ႔စၿပီး Technique နဲ႔ဆံုးတာရွိတယ္။ Technique နဲ႔စၿပီး Emotion နဲ႔ ဆံုးတာလည္းရွိတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ Emotion နဲ႔စၿပီး Technique နဲ႔ ဆံုးတယ္။

ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အခ်ိန္မေရြးေမး၊ ရွိတာနဲ႔ ဆြဲျပႏုိင္တယ္။ ေရးခ်င္သလို ေရးၿပီး ရခ်င္သလိုရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ''အေၾကာင္းအရာတစ္ခု'' အဲဒါႀကီးက ရင္ထဲမွာရွိတယ္။ ဒါကို ၾကမ္းတမ္းသိမ္ေမြ႕မႈေတြ၊ ေဝဒနာေတြနဲ႔ ေပါင္းစည္းလိုက္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ခု ေတြ႕သြားတာပဲ။

ပန္းခ်ီကားဝယ္မယ္ဆုိရင္ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇဝင္ကို သိကို သိရမယ္။ Abstract ကုိ ဗိုလ္ေစာလည္းေရးတယ္။ ဦးမ်ိဳးခင္၊ ဦးထြန္းစိန္၊ Dr ကိုကိုႀကီးတုိ႔လည္း ေရးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေရးတယ္။

ဒီေလးငါးေယာက္မွာ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳခံစားခ်က္ေတြ မတူေတာ့ Abstract ေတြက ဘယ္လိုမွ မတူႏုိင္ဘူး။

အေရာင္ဆုိလည္း ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေရာင္စြဲမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္မွာ Beauty တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ အလွတရားတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ Colour နဲ႔ Tone ဘယ္ဟာ အဓိကလဲ၊ ဒီႏွစ္ခုက ဒဂၤါးျပားမ်ားလို ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္ျဖစ္ေနတာ။

ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ေတာ့ Tone က အဓိကလို႔ ျမင္တယ္။

အႏုပညာရွင္ဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကင္းရတယ္။ ဒါေတြ မ်ားေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ပန္းခ်ီကားမျဖစ္ဘူး။

ကြၽန္ေတာ္က ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာေတြ လုပ္ထားတာ၊ တစ္သိန္းႏွစ္သိန္းေပးရင္ ေတာ္ၿပီေပါ့။ '

'႐ူးသြပ္ျခင္းမ်ားစြာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရမွာပဲ''

''အႏုပညာဆုိတာ တစ္စံုတစ္ခု ႐ူးသြပ္မွ ရတာ''

(ဆရာ ရာဟုလာ ေျပာသြားတဲ့ စကားေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျပန္တင္ျပထားတာပါ -စာေရးသူ)

ဆရာက ေမးျမန္းေဆြးေႏြးၾကဖို႔ ေျပာေတာ့ ''ထူးအိမ္သင္ portrait'' ကို Expressionism နဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဆရာ့ Emotion ကိုေမးျဖစ္ပါတယ္။

[ကြၽန္ေတာ္က ထူးအိမ္သင္ကို ေလးစားခဲ့တာ၊ မႏၲေလးစိန္ရတုမွာ သံုးည၊ ရန္ကုန္မွာ သံုးညကေတာ့ ထူးအိမ္သင္ကို ေတြ႕ခဲ့တာ၊ အဲဒီတုန္းက သူရွိေသး တယ္။ သူနဲ႔ မသိေပမဲ့ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က setting ကိုင္ရေတာ့ သူ႕ကိုကားၾကားထဲမွာ အိပ္ေနတာေတြ႕တယ္။ မိန္းမကိုေတာင္ ေခၚျပရေသးတယ္။

သီခ်င္းလည္း ဆုိလိုက္ေရာ၊ ဒိုင္းခနဲပဲ၊ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဆုိသြားတာ၊ ဒီလူနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဲဒီမွာ ႐ူးသြပ္သြားတာပဲ၊ ေတာ္ေတာ္ေလးစားသြားတယ္။ သူ႕သီခ်င္းေတြလည္း စုေဆာင္းခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ ဂ်ာနယ္တစ္ခုမွာ ဂစ္တာတီးတဲ့ပံုေတြ႕ေတာ့ ထူးအိမ္သင္ portrait ေရးမွပဲဆုိၿပီး ေကာက္ၿပီး Sketch ျခစ္ရင္း အျပာေရာင္ေတြ ေရေဆးအထူ ေရးနည္းေတြ ျဖစ္လာတာပါပဲ'

ခ်ိတ္ထားတဲ့ ကားေတြထဲမွာ 46x33 inches အရြယ္ Untitled (2010)ဆုိတဲ့ကားဟာ ကြၽန္မမင္းကြန္းသြားတုန္းက ေတြ႕ခဲ့တဲ့ကားပါ။ ဆင္စီး ခ်င္းတိုက္ပြဲကို အနီေတြ အဝါေတြနဲ႔ ေရးထားတာ ေတြ႕လို႔ ဆရာ့ကို ဒီကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေမးတဲ့အခါ ေျပာျပခဲ့တာေလးကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။

[မင္းကြန္းမွာ အခုေနေနေပမဲ့ က်ဳပ္ေရႊဘိုသားေလ ဆရာမရဲ႕၊ ဒီေတာ့ ကုန္းေဘာင္ရာဇဝင္လွန္ဖတ္မိၿပီး ဒီကားရးခ်င္စိတ္ေပၚလာတယ္။ မုဆုိးဖိုရြာကို တလုိငး္ေတြသိမ္းေတာ့ ထန္းလံုးခံတပ္ေတြနဲ႔ ျပန္တုိက္တာ။ ဝါးရင္းတုတ္ ေတြနဲ႔ တပ္သားေတြစုၿပီး မုဆုိးဖိုရြာသူႀကီးဦးေအာင္ေဇယ်ကိုယ္တုိင္ထြက္ တုိက္တာကို ေရးတာ။

တုိက္တာမွ ဆရာမေရ ေမာင္းထုၿပီးေတာ့ အားရပါးရ တရၾကမ္းတုိက္တာ။ က်ဳပ္မွာေရးေနရင္း ဘယ္ကအားအင္ေတြ ဝင္လာမွန္းမသိဘူး။ အေရာင္ေတြက အနီေတြ၊ အဝါေတြရဲရဲရင့္ရင့္ သံုးၿပီး ကိုယ္တုိင္ ဝင္တုိက္ေနရသလို ပါပဲ'

ဆရာ့စကားေတြထဲက အမွတ္တရစကားေလးကိုလည္း သတိရမိလိုက္ ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့

[ေနာက္ထပ္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲ(၈)ႀကိမ္ေျမာက္ တစ္ပြဲလုပ္ဖို႔ေတာ့ ေမာင္း တင္ထားတာပဲ။ အခုေတာ့ ''ပုထုိးေတာ္ႀကီးေဘးက Rahula Art Workshop မွာ ရာဟုလာ ပန္းခ်ီေရးေနသည္ေပါ့'

ဆုိတဲ့စကားေလးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာရာဟုလာရဲ႕ ကားေတြနဲ႔ (၈)ႀကိမ္ေျမာက္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲ လုပ္ေပးတဲ့အျပင္ ''ပုထိုးေတာ္ႀကီးေဘးက Rahala Art Workshop မွာ ပန္းခ်ီေရးေနတဲ့ ရာဟုလာ''ကုိ မိုးခအႏုပညာျပခန္း အထိ ေခၚလာႏိုင္တဲ့ မုိးခအႏုပညာျပခန္း ဝိုင္းေတာ္သားေတြကို ေလးစားစြာ ေက်းဇူးတင္မိခဲ့ရပါတယ္။

ဒါဟာ ဆရာရာဟုလာအတြက္ အေကာင္းဆံုးအားေဆး တစ္ခြက္လည္း ျဖစ္မွာပါပဲ။ (Congratulation ! ပါ ဆရာရာဟုလာ



ခင္သန္းျဖဴ(artist & writer)"

July 12, 2011

ဇူလုိင္ ၁၉တြင္ ေအဂ်ီအမ္ပီမွ သစ္ပင္ ကုိးရာေက်ာ္ စုိက္မည္..



( ျမန္မာကဗ်ာဆရာမ်ားပူးေပါင္းလႈပ္ရွားမႈ အင္အားစု

( Action Group of Myanmar Poets ( A-G-M-P) ဆိုတဲ့ အမည္တစ္ခုနဲ႔

ျမန္မာျပည္မွာ ျမန္မာကဗ်ာဆရာေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႕ေလးက

လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ အႏုပညာလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္

အေသးစိတ္ကို "Action Group of Myanmar Poets Face Book "စာမ်က္ႏွာမွာၾကည့္ရႈႏိုင္ပါတယ္..။)



ေအဂ်ီအမ္ပီ ကဗ်ာဆရာမ်ား မွ ဇူလုိင္ ၁၉တြင္ သစ္ပင္ ၉၀၀ေက်ာ္ ကုိ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသၾကီး ကြမ္းၿခံကုန္းၿမဳိ႕

ေတာေက်ာင္းေက်းရြာ၊ ကမာကလြန္းေက်းရြာ၊ သာယာကုန္းေက်းရြာ တုိ႔တြင္ စုိက္ပ်ဳိးမည္ၿဖစ္ၿပီး..

စုိက္ပ်ဳိးမည္ ပ်ဳိးပင္မ်ားမွာ ကၽြန္း ႏွင့္ ယူကလစ္ပင္ ပ်ဳိးပင္မ်ားၿဖစ္ၿပီး ဇူလုိင္ ၁၉ရက္ေန႔ မနက္၉နာရီခြဲ အခ်ိန္တြင္ စတင္စုိက္ပ်ဳိး မည္ၿဖစ္ပါသည္..။


ေအဂ်ီအမ္ပီ ကဗ်ာဆရာမ်ားဦးေဆာင္ျပီး မႏွစ္က ဇူလုိင္ ၁၉တြင္ ကဗ်ာဆရာ ေတာအုပ္ အေနၿဖင့္ ၿမန္မာ့ကဗ်ာဆရာမ်ား အမည္ၿဖင့္

အထိမ္းအမွတ္ သစ္ပင္မ်ား စတင္စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ပါသည္။


ယခု ႏွစ္ သစ္ပင္စုိက္ပ်ဳိး ပြဲသုိ႔ လုိက္ပါလုိသူ သဘာ၀ပါတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးသမားမ်ား သစ္ေတာသစ္ပင္ ခ်စ္ခင္ ၿမတ္ႏုိးၾကသူမ်ား ကဗ်ာဆရာမ်ား အေနနဲ႔ ရန္ကုန္ နန္းသီတာဆိပ္ကမ္း( ပန္းဆုိးတန္း ဆိပ္ကမ္း) တြင္ ဇူလုိင္လ ၁၉ရက္ေန႔ မနက္ ၇း၀၀ နာရီ အခ်ိန္တြင္ စုရပ္အၿဖစ္ ဆုံစည္းၾကမွာၿဖစ္ၿပီး ဒလဆိပ္ကမ္းမွာ ကြမ္းၿခံကုန္း ၿမဳိ႕ အသြားအၿပန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီစဥ္ထားရွိထာပါသည္..။


ပါ၀င္လုိက္ပါ လုိသူမ်ား နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းတြင္ မနက္ ၇နာရီထက္ ေနာက္မက်ေစပဲ အေရာက္လာခဲ့ၾကဖုိ႔ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္..။


သစ္ပင္ စုိက္ပ်ဳိးမႈအတြက ္ အေထြေထြ လႈဒါန္းမႈမ်ားကုိလည္း ေအဂ်ီအမ္ပီ ကဗ်ာဆရာမ်ား အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ လႈဒါန္း ႏုိင္ပါသည္..။


( A-G-M-P)

(ကိုယ္စား)


အိျႏၵာ

( အေ၀းေရာက္ အဖြဲ႕၀င္/ စင္ကာပူ)


July 1, 2011

ဧရာ၀တီ ၊ သူ စီးထြက္သြားခဲ့ျပီ ပင္လယ္ဆီ

ဧရာ၀တီကေတာ့ ပင္လယ္ဆီ စီးထြက္သြားခဲ့ျပီ.....

တကယ္လို႔မ်ား ကၽြန္မတို႔ေတြလည္း ျမစ္ေရေတြသာဆိုခဲ့ရင္.....


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




ဧရာ၀တီ ၊ သူ စီးထြက္သြားခဲ့ျပီ ပင္လယ္ဆီ



အေရွ႕ေျမာက္အာဖရိက က ႏိုင္းလို ၊ တူရကီက တီဂရစ္လို

အဂၤလန္ေတာင္အရပ္က သိမ္းလို ၊ တရုတ္ျပည္မၾကီးက ျမစ္၀ါလို

အိႏၵိယက ဂဂၤါလို ၊ ေျမာက္အေမရိက မစၥစၥပီလို

ဧရာ၀တီဆိုဟာ လည္ဆြဲရတနာပဲ.. ဧရာ၀တီဆိုတာ ညာဘက္လက္ရံုးပဲ

ဧရာ၀တီဆိုတာ အသက္၀င္ေနတဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ပဲ

ဧရာ၀တီဆိုတာ ျမစ္တစ္စင္းပဲ


ျမစ္က သူ႔ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ကမ္းနဖူးက အရိုင္းအစိုင္း ကိုင္းပင္ေတြက အစ

သူ႔၀မ္းဗိုက္ထဲမွာ ငါးေဖါင္ရိုးေလးကူးခတ္ေနတာ အဆံုး..

သူ႔ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ေျပာင္းဆန္နံ႔ ေလျပည္အရူးက အစ

သူ႔ကမ္းပါးမွာေန၀င္သြားတဲ့ ဆည္းဆာေရာင္ျခည္ အဆံုး..

သူ႔ရင္ခြင္ကိုတဖ်မ္းဖ်မ္းရိုက္ခတ္ေနတဲ့ ကြန္ခ်က္ေတြက အစ..

သူ႔ျမိဳ႕ေလးကိုေခါင္းအံုးထားတဲ့သဲေသာင္၀ါ၀ါ အဆံုး...

မီးကုန္ယမ္းကုန္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့တယ္။


ျမစ္ဟာ ထိမ္၀ွက္လို႔မရႏိုင္တဲ့ သကၠရာဇ္ေတြကို အနယ္က်ေပးသူပဲ

ျမစ္ဟာ အေမ့ခံသစၥာတရားေတြအတြက္ လိႈင္းႀကီးေလႀကီးဂီတပဲ

ျမစ္ဟာ ရာဇ၀င္ေကာက္ေၾကာင္းေတြ မေရးပဲထင္ေနတဲ့ ၾကည့္မွန္ပဲ

ျမစ္ဟာ အနာဂါတ္ေတြ တ၀ုန္း၀ုန္းျပိဳေနတဲ့ ကမ္းပါးယံေတြပဲ


ျမစ္ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆင္ဖိုနီနဲ႔ တသြင္သြင္စီးဆင္းခ်င္ခဲ့တယ္

ျမစ္ဟာ ဗဟု၀ါဒဆန္ဆန္ ျမစ္ငယ္ေခ်ာင္းငယ္ေတြကို...ႀကိဳဆိုလက္သင့္ခံခဲ့တယ္

ျမစ္ဟာ ျမစ္ဆန္ဆန္ပဲေကြ႕ေကာက္ ျမစ္ဆန္ဆန္ပဲညစ္ေနာက္

ျမစ္ဟာ က်ဥ္းေမ်ာင္းတဲ့ စီးလမ္းေၾကာင္းမွာေတ့ာ အရွိန္ကိုေျပာင္းပစ္ခဲ့ရတယ္


ျမစ္ဟာ ပစၥကၡမွာေတာ့ ေရသင္ျဖဴခင္းေနရသူပဲ

ျမစ္ဟာ သူ႔ရင္ေသြးရဲ႕ရယ္ေမာသံေတြကို အေလ်ာ္မေပးဆပ္ႏိုင္သူမိခင္ပဲ

ျမစ္ဟာ တျဖည္းျဖည္း ခမ္းေျခာက္ တိမ္ေကာေနတဲ့ တနံတလ်ားအိပ္မက္ပဲ

ျမစ္ဟာ ကိုယ္ပိုင္အနာတရေတြအတြက္ေတာင္ ေဆးခ်က္မမွီႏိုင္ေတာ့တဲ့ ၀ဲဂရက္ပဲ


ျမစ္မွာက ယူက်ံဳးမရစရာ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ေဘာင္ဘင္ေတြဆန္လို႔

ျမစ္မွာက သူ႔ထက္ျမစ္ဆန္ျပေနတဲ့ ျမစ္ အ တု ေတြကို နာက်ည္းစိတ္ကုန္ရလြန္းလို႔

ျမစ္မွာက အမွန္တရားဆိုတာ ႏွစ္ခ်ိဳ႕အဆိပ္ျဖစ္ေနမွန္း သိ ရွိ လက္ ခံ လိုက္ရလို႔


ျမစ္ဟာ...

ဧရာ၀တီဟာ....

.................................

သူ႔ကိုယ္သူ အဆံုးစီရင္ဖို႔ဆိုျပီး..

ပင္လယ္ဆီ စီးထြက္သြားခဲ့ျပီ.....။



အိျႏၵာ

(၁၇.၅.၂၀၁၁)